Julemærkefonden donation

Kop & Kande donerer igen et stort beløb til Julemærkefonden

For 9. år i træk har Kop & Kande kæden sørget for, at Julemærkefonden får en donation, der kan sikre at børn, som kæmper med ensomhed, mobning og lavt selvværd, kan få et ophold på et af landets fem Julemærkehjem.

I samarbejde med nogle af kædens gode leverandører sælger Kop & Kande primært i perioden op til jul udvalgte varer, som udløser et beløb til Julemærkefonden, hver gang en kunde køber netop en af disse varer. Det er altså en fælles indsats fra Kop & Kandes kunder, Rosendahl, Spring Copenhagen, F&H, Lyngby Porcelæn, Klarborg og Kop & Kande, der i år sender en check på kr. 643.858 til Julemærkefonden. Siden samarbejdet mellem Julemærkefonden og Kop & Kande startede i 2012, er der indsamlet kr. 6.250.000 og håndsrækningen fra Kop & Kande har sikret 90 børn et ophold på et Julemærkehjem.

Kunderne i Kop & Kande butikkerne og på kædens webshop kan tydeligt se, hvilke varer der er med i projektet. Der står fx på varen, at Julemærkefonden modtager kr. 10,- kr. 15, kr. 25,- eller et andet beløb for hver solgt enhed. Det kan lyde som små penge, men når mere end 100 Kop & Kande butikker og den fælles webshop er med, så bliver det til mange penge samlet set.

Kop & Kande butikkerne har også solgt julekort og Julemærker på vegne af Julemærkefonden. Det er populært at bruge Julemærkerne på gaver, og mange kunder køber gerne et par ekstra ark, fordi de på den måde ønsker at støtte det gode formål.

Julemærkehjemmene hjælper børn i alderen 7-14 år til en ny start på livet. Det er børn, som mistrives, bliver mobbet, føler sig alene, eller ikke tror, at de er noget værd. Hvert år får ca. 1.000 børn et ophold på et Julemærkehjem. I løbet af de ti uger, opholdet varer, bliver de del af et fællesskab med støtte og omsorg fra både børn og voksne. De får hjælp til at styrke deres selvværd og lærer nye måder at se sig selv og verden på. De nye kompetencer og vaner følger med børnene hjem, så de igen kan deltage i fællesskaber.

Det var Direktør Peter D. Therkelsen og Marketing & Omnichannel Director Malene Maarbjerg Rasmussen fra Kop & Kande i selskab med repræsentanter fra leverandørerne der er med i projektet, som besøgte Julemærkehjemmet i Skælskør den 24. juni 2021 og stod for overrækkelsen af donationen.  Direktør i Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen, var glad for besøget. Han sagde: ”Det er med stor glæde, at jeg på vegne af Julemærkehjemmene tager imod den flotte donation fra Kop & Kande og deres leverandører. Jeg er utrolig glad og taknemmelig for, at vores mangeårige samarbejde igen bærer frugt på fornemmeste vis og igen resulterer i et flot bidrag. Vi hjælper hvert år ca. 1000 udsatte børn til en ny start på livet, og vi er glade for al støtte til vores kamp for børneliv uden mobning, ensomhed og mistrivsel”.

”Vi er så heldige at få lov at besøge Julemærkehjemmene og møde nogle af børnene, som åbent, ærligt og modigt fortæller deres personlige historier om, hvorfor de er på et Julemærkehjem – det går altid lige i hjertet! Og det er i de øjeblikke, der bliver sat en endnu tykkere streg under vigtigheden af, at vi sammen med vores kunder og gode samarbejdspartnere kan støtte det fantastiske arbejde alle på og omkring Julemærkehjemmene gør. Hos Kop & Kande er vi alle meget stolte af samarbejdet med Julemærkefonden og vi glæder os over at fortsætte det i samme stil”, sagde Marlene Maarbjerg Rasmussen i forbindelse med overrækkelsen.

Læs mere om samarbejdet med Julemærkefonden og se hvilke produkter man kan købe i år for at støtte det gode formål: https://www.kop-kande.dk/om-os/kob-og-stot

JMF Logo Beskåret 300Dpi 1174X1200

Kort om Julemærkefonden

Julemærkefonden driver fem julemærkehjem - i Skælskør, Kruså, Hobro, Ølsted og i Roskilde. Hvert år hjælper julemærkehjemmene i Danmark cirka 1.000 børn til et sundere og gladere liv med nye vaner og sociale kompetencer. Julemærkehjemmet Kildemose, hvor overrækkelsen af donationen fandt sted, tager imod børn i alderen 7 til 14 år og har i alt plads til 24 børn ad gangen. Det ligger i smukke grønne omgivelser med masser af træer og skråninger ned til Roskilde Fjord. Læs mere på www.julemaerket.dk

Kop & Kande har de sidste 8 år doneret penge til Julemærkefonden. Gennem stort salg af julemærker og kort i Kop & Kandes butikker samt salg af specielt udvalgte produkter, der for hvert produkt kunderne køber, støtter Julemærkefonden, har det været muligt at indsamle et beløb hvert år. Over de 8 år samarbejdet har eksisteret har Kop & Kande været med til at tilbyde i alt 88 børn et ophold på et af de fem Julemærkehjem.

Butik Aars 2 Presse

Kort om Kop & Kande

Kop & Kande har 103 butikker over hele landet samt i Grønland, på Island og Færøerne, hvor 550 faguddannede medarbejdere står klar til at give en personlig og professionel rådgivning i den lokale butik. Kæden sælger oplevelser til kunder, der ønsker succes i køkkenet, som vil imponere med et veldækket bord, og som søger efter den helt rigtige gave – uanset om kunderne besøger Kop & Kande i en fysisk butik eller på kop-kande.dk.

Tilbage i 1978 stiftede 54 selvstændige isenkræmmere en indkøbsforening, som i 1984 blev til Kop & Kande. I løbet af 90’erne valgte medlemmerne at gøre samarbejdet stadig mere forpligtende og samle sig omkring et egentligt koncept og en ensartet profil. På den måde blev der skabt en stærkt profileret kæde baseret på sunde butikker med gode lokale placeringer og et stort engagement.

Kop & Kande a.m.b.a. er i dag et selvstændigt juridisk selskab. Alle medlemmer af Kop & Kande er optaget i kæden via deres status som andelshavere i Kop & Kande a.m.b.a.