Gaveindpakning:
Total:
Rabatkupon/voucher:
Gå til kurv

Varen er nu lagt i kurven

Du kan nu shoppe videre eller få vist din indkøbskurv.

FORTRYDELSESRET / REKLAMATION OG KLAGER

Har du fortrudt dit køb på kop-kande.dk?

Du har altid 30 dages fortrydelsesret på dit køb på www.kop-kande.dk regnet fra den dato, du modtager varen.

For julegaver købt på www.kop-kande.dk har du ekstra lang retur/bytte ret. Bytte- og returret for 2017 opdateres ultimo oktober.  

Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom via almindeligt brev eller e-mail. Du kan vælge at bruge den standard fortrydelsesformular, som findes HER, hvilket dog ikke er et krav.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os meddelelse om fortrydelsen inden udløbet af fortrydelsesfristen.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

Send venligst meddelelsen om fortrydelse til følgende adresse / e-mail:

Kop & Kande WEB ApS
Fabrikvej 13, 8800 Viborg
Email: webshop@kop-kande.dk

For at vi kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er anført, kan det medføre fejl og forsinkelser.

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, når der er tale om varer der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af børstehoveder til elektriske tandbørster, manicure- og pedicureprodukter, fordøjelige kageartikler (eksempelvis, frysetørrede jordbær, chokolade og sukkerblomster) mv., hvis forseglingen/emballagen er brudt.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt. 

Du skal returnere varen til:
Prime Cargo A/S
C/O Kop & Kande
Nordager 28, terminal 3 Port 77-80
6000 Kolding

Som en ekstra service, har vi vedlagt en forudbetalt returlabel sammen med din forsendelse. Hvis du bruger denne, skal du ikke betale for returfragten.

Hvis du ikke benytter den medsendte returlabel, skal du selv betale for returfragten.

Du har alternativt mulighed for at indlevere varen til en af de fysiske Kop & Kande butikker og da bytte til en anden vare eller et tilgodebevis. Dette er en service vi i samarbejde med Kop & Kande butikkerne tilbyder. Det præciseres at ønsker du blot at få købesummen retur, SKAL varen returneres til ovenstående adresse.

BEMÆRK: Du er ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under returtransporten.

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis du fortryder købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købesummen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi foretager altid tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Købesummen for varen (med fradrag for evt. værdiforringelse) og de oprindelige forsendelsesomkostninger bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.

Når du har sendt en vare ind til os i forbindelse med fortrydelse eller i forbindelse med en reklamation (se pkt. 6), vil du altid få tilsendt en e-mail, når vi har modtaget varen. I e-mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Reklamation og klager

I tillæg til fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne bedes ved returnering i forbindelse med reklamation sendt til samme adresse som fortrydelsesvarer. Du kan også reklamere ved fremmøde i en af de fysiske Kop & Kande butikker.

Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Kop & Kande WEB betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, eller hvis du i øvrigt ønsker at klage over dit køb, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: webshop@kop-kande.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsninger via www.forbrug.dk (bemærk dog Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser). Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr