Gaveindpakning:
Total:
Rabatkupon/voucher:
Gå til kurv

Varen er nu lagt i kurven

Du kan nu shoppe videre eller få vist din indkøbskurv.

Bitz - simple råd til dig
Christian Bitz - simple råd til dig

Det skal ikke være kedeligt at leve sundere...

Sundhed i hverdagen er meget mere end broccoli og fuldkornspasta - heldigvis! Det er ligeså vigtigt med rammerne om måltidet, så alle får en god oplevelse omkring bordet. Det gode værtskab i hverdagen, kan man kalde det. Det betyder ikke, at du skal bruge mange ressourcer, blot at du gør dig lidt umage og prioriterer måltidet.

For meget mad er efter min mening en af de helt store udfordringer for vores sundhed. Det tager nemlig kroppen 20 minutter fra første bid mad, til mæthedssignalerne når hjernen - og på den tid kommer du nemt til at spise for meget. Derfor er det vigtigt at få styr på portionerne, og det har faktisk en god psykologisk effekt at spise på tallerkner med et mindre spisefelt. Det virker simpelthen som en stor portion - selvom det ikke er det.

Så spis dine hverdagsmåltider på farverige tallerkner med et mindre spisefelt, nyd vinen i små sip af smukke glas og brug bestik, som udfordrer den traditionelle borddækning. Fordi mad - og sepcielt - sund mad, aldrig må blive kedelig. 

Christian Bitz

Knækbrød med hytteost og grønt

Et stykke groft knækbrød

100 g hytteost

100 g rygeost 10%

1 stilk blegselleri

6 cm agurk 

Drys:

2 spsk. karse

Havsalt og friskkværnet peber

Fordel hytte- og rygeosten på knækbrødet. Skyl blegselleri, og skær den i 1,5 cm tykke skiver. Skræl agurken, og skær den i tern, ca. ½ cm på hver led. Anret den på toppen og drys med karse. Krydr med salt og peber.

Velbekomme!

Knækbrød med hytteost og grønt